Impacts of school-wide positive behavior support: Results from National Longitudinal Register Data
Lenke til artikkel:
Forfattere:
Borgen, N.T., Kirkebøen, L.J., Ogden, T., Raaum, O., Sørlie, M.
År:
2020
Referanse:
International Journal of Psychology
Vol 55(S1), 4-15 Online 2019/4Sammendrag
Artikkelen «Impacts of school-wide positive behaviour support:
Results from National Longitudinal Register Data» (International Journal of Psychology, 2019) av Borgen, N.T., Kirkebøen, L.J., Ogden, T., Raaum, O. and M.Sørlie avdekker tegn til at PALS reduserer elevenes opplevelse av støy i klasserommet, men det er ingen tegn til bedre skolefaglige prestasjoner eller mindre mobbing.
For beskrivelse av hele prosjektet, se lenke under til prosjektets hjemmeside.
Prosjekt info:
Oppdragsgiver: NFROppdragsgivers prosjektnr.: 238050
Frisch prosjekt: 1106 - Langtidseffekter av skoleprogrammer i Norge